دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳

نمایشگاه پلاستیک | استانبول تویاپ ترکیه

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 5 آبان 1403/ شماره 1096
قیمت‌های جهانی عمدتا بدون تغییر، رشد 550 تومانی نرخ دلار حواله، دلار آزاد ریزشی شد، شروع هفته با صعود پت و پ پ ها

قیمت‌های جهانی عمدتا بدون تغییر

مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 25 اکتبر 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، به جز دو گروه PVC و ABS، سایر گروه ها نزولی بودند.

دو گروه ABS و پت بطری با رشد اندک 5 دلاری صعودی بودند و سایر گروه ها کاهشی و یا بدون تغییر بودند. بیشترین کاهش را پلی‌اتیلن ها در منطقه شمال غرب اروپا ثبت کردند و در بقیه مناطق کاهشی جزئی داشتند. در نشریه‌ی آیسیس نیز قیمت ها عمدتا کاهشی و یا بدون تغییر بود. البته مشابه نشریه پلتس، PVC صعودی بود. بیشترین افت به دو گروه سنگین بادی و پلی‌استایرن معمولی اختصاص یافت و سایر گروه ها افت کمتری داشتند.

رشد 550 تومانی نرخ دلار حواله

نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز بدون تغییر نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 49 هزار و 15 تومان قیمتگذاری شد. میانگین هفتگی تا امروز 550 تومان نسبت به پایه های یکشنبه 29 مهر رشد داشته است. دلار حواله مبادله ای از ابتدای امسال تا امروز 8 هزار و 463 تومان معادل 20.9 درصد افزایش پیدا کرده است.

قیمت های پایه، فردا در حالی اعلام می‌شود که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری همه ی کالاهاست و مقایسه نرخ گروه های مختلف پلیمری در نشریه آیسیس نشان می‌دهد، قیمت ها عمدتا بدون تغییر هستند و یا کاهش اندکی دارند. از همین رو انتظار می رود قیمت‌های پایه یکشنبه 6 آبان ماه، متاثر از افت اندک قیمت های جهانی و رشد دلار حواله، صعودی باشد. البته این پیش بینی بدون در نظر گرفتن اختیارات مدیریت توسعه در کاهش یا افزایش 5 درصدی پایه‌هاست.

دلار آزاد ریزشی شد

قیمت دلار که در هفته‌های اخیر به دلیل تنش‌های سیاسی منطقه و خبرهای منفی با افزایش قابل توجهی همراه و تا کانال ۶۹ هزار تومان هم پیشروی کرده بود، از صبح امروز کاهشی شد. بعد از حمله محدود اسرائیل به برخی نقاط، معاملات دلار در بازار آزاد با 67 هزار و 250 تومان آغاز شد و با کاهش 3 هزار و 100 تومانی نسبت به آخرین قیمت جمعه، تا ساعت 16، 66 هزار تومان پیشنهاد می شد. 

شروع هفته با صعود پت و پ پ ها

قیمت‌های بازار امروز و در آغاز هفته عمدتا صعودی بود به طوری‌که ریزش 3 هزار تومانی دلار آزاد هم نتوانست قیمت ها را نزولی کند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم ها 100 تا 300 تومان افت داشتند. سنگین تزریقی 800 تومان و در سبک خطی ها تنها 209 امیرکبیر 300 تومان افت را ثبت کردند. در مقابل برخی کالاهای سبک فیلم مانند 2420E02 کردستان و 2102 لاله 800 تومان نسبت به پنجشنبه رشد داشتند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها 700 تا 1600 تومان و MFI پایین ها 500 تا 1600 تومان جهش قیمت داشتند. بیشترین رشد پ پ های نساجی به 552R ها تعلق یافت که 1100 تا 1600 تومان رشد داشتند. 

کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم به دو گروه بدون تغییر و صعودی تقسیم شدند. در این گروه برخی کالاها مانند RP340 های جم و مارون و ZR340R نوید زرشیمی و EPC40R اراک، 500 تا 1000 تومان رشد داشتند.

در سوی دیگر بازار پی‌وی‌سی ها 500 تا 1000 تومان و پت های بطری 2500 تا 3000 تومان بالاتر از پنجشنبه پیشنهاد می‌شدند.

افزایش 3 دلاری برنت در یک هفته

برنت که هفته گذشته را با 73 دلار به پایان برده بود، این هفته بین 73 تا 76 دلار نوسان داشت و در نهایت، روز جمعه، بازارهای جهانی با 76 دلار به کار خود خاتمه دادند. برنت طی هفته ای که گذشت، 3 دلار افزایش یافت. آخرین قیمت برنت در بازارهای جهانی، 76 دلار و 5 سنت بود.

بورس تهران سبزپوش شد

بورس تهران که هفته های گذشته را با ریزش های قابل توجه به پایان برد و حتی ابرکانال 2 میلیون را در هفته قبل از دست داده بود، امروز سبزپوش شد. شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با ۲۴ هزار و ۳۷۱ واحد افزایش به یک میلیون و ۹۹۵ هزار واحد رسید و اولین روز هفته را صعودی آغاز کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟